2016

Nu är det 2016. Det senaste året har det känts som att tiden bara rusat iväg. Som en hal orm in mina händer och jag kommer springandes efter och fummlar. Allting bara rullar på och jag själv hamnar långt efter. Tillslut kommer allt ikapp en och då vet man inte hur man ska hantera allt. Därför har jag bara sökt efter något/någon slags trygghet som kan döva och täcka över alla känslor. Så att jag ska slippa hantera dem eller ta beslut. Men det funkar inte så. Detta år ska jag lyssna på mig själv först. Det spelar ingen roll vad det gäller eller vad folk tycker. Jag måste funka för allt annat ska funka. Klyschigt men det är sant. Så sant. Jag har brottats med mycket 2015, mycket som jag inte förtjänat. Mitt självförtroende fick sig en regäl dipp. Det vissa folk inte föstår är att du kan inte veta hur en människa är förrän du verkligen tar dig tiden till att se efter, noga. Se in på djupet. Det tar tid. Men tid är det många som inte har nuförtiden. De som tror sig ha tid, de har inte tid. Många är så upptagna av sina egna liv, vissa vet inte ens om det. Jag är inte heller oskyldig till det, det vet jag. Det är mänskligt att ibland fastna i det. Men tänk vad mycket tid man skulle få om man sket i alla borden och måsten. Sket i att allt ska se så perfekt ut på ytan. Bara sket i det. Gjorde det man kände för istället, det man känner för djupt inne i hjärtat. Om man bara sket i vad alla tycker och tänker och bestämmer sig för att göra och ta reda på saker själv istället. Vara som man är och låta alla andra vara sig själv fullt ut också. Jag vet att det är lättare sagt än gjort att lyssna på sig själv. Men jag ska göra mitt bästa detta år och hoppas på att inspirera andra också. Jag ska göra mitt bästa att oavsett vad, lyssna på MIG först. Det är då livet blir till magi. 
Allmänt | |
Upp