En lördag hemma i sängen.

 En väldigt seriös bild från förra sommaren då jag var sjukt nöjd över min nyinköpta läppenna ;P
 
Jag ligger här och funderar på lite allt möjligt. En grej som jag inte driket haft något intresse för är matlagning. För mig är det en djungel! Och lättare blir det inte av att det pratas om olika koster hit och dit, tillslut blir man så förvirrad att man skiter i allt och äter det som faller in. Och det blir ju inte så bra i länden. 
 
Därför googlade jag lite för att kolla om det fanns någon matlagningskurs här i bollnäs, men det var svårare än vad jag trodde att hitta. Jag får helt enkelt köpa mig en redig kokbok till veckan. En sån där där man får lära sig allt från grunden. Jag vill verkligen slippa känna mig osäker kring mat, jag vill att det ska vara en självklathet för mig när jag kommer hem att jag vet vad jag ska laga. Utan att behöva fundera så mycket. Jag är dessutom hungrig typ jämt så detta skulle verkligen underlätta för mig. Måste verkligen ta mig i kragen. Mästerkocken nästa! 
 
Annars så börjar jag känna mig nästan helt frisk nu, efter typ 2 veckor... man kan ju säga att jag är lite smått rastlös. Längtar efter att kunna börja träna igen. Bara kunna ut och gå och få upp flåset.
 
Sture (min hund) ligger under täcket (och under mina ben) just nu och snarkar högt. Så kan man ju också ha det en lördagskväll. 
 
 
Allmänt | |
Upp